رفع مشکل تاریخ شمسی در وردپرس 5.3

رفع مشکل تاریخ شمسی در وردپرس 5.3

 

وردپرس تغییرات زیادی داشته از جمله تغییرات مهمی در بخش تاریخ و ساعت. از جمله معرفی تابع جدیدی به اسم wp_date که جایگزین تابع قدیمی تر شده و به همین علت هم سایت های فارسی که از افزونه‌های فارسی ساز استفاده می‌کردند، بعد از بروزرسانی دچار مشکل در نمایش تاریخ شمسی شدند.

از اون جایی که بیشتر سایت‌های فارسی از افزونه wp-jalali استفاده می‌کنند، در این نوشته راهکار حل این مشکل بر اساس این افزونه رو ارائه می‌کنم.

read more…

مشکل ادیتور ویژوال کامپوزر نسخه 6 در سایت های RTL

ادیتور پلاگین ویژوال کامپوزر وردپرس یا همون wpbakery page builder در نسخه های 6 به بعد یه مشکل کوچک ولی اذیت کننده داره و اونم اینه:

مشکل ادیتور پلاگین ویژوال کامپوزر

همون طور که می‌بینید کنترل های بالای فرم در هم رفتن و قابل استفاده نیستن.

read more…

راه حل مشکل pair نشدن Mi band 2 در اپلیکیشن Mi Fit

مچبند شیائومی Mi band 2

مچ بند Mi Band 2 شیائومی یکی از گجت های مورد علاقه منه و مدت ها پیش خریدمش اما یه مشکل خیلی بزرگ و اعصاب خرد کن داره که اکثر خریداراش ازش اطلاعی ندارن و زمانی مطلع میشن که خیلی دیرشده. حالا برسیم به توضیح این مشکل. یه قاعده کلی برای این مچ بند وجود داره: قبل از فلش کردن گوشی یا حتی ریست فکتوری کردنش یا موقعی که مچ بندی که روی یه دستگاه دیگه ست شده رو می‌خواهید به یه دستگاه دیگه متصل کنید حتما باید از دستگاه قبلی Unpair  کنید و گرنه با ارور اعصاب خرد کن mi fit couldn’t pair support مواجه میشید و تا چند وقت پیش هم هیچ راه حلی براش وجود نداشت به جز زدن قید استفاده از اپلیکیشن رسمی خود مچ بند (Mi Fit) و استفاده از اپلیکیشن های متفرقه مثل Mi band Notify & Fitness.

اما در آخرین آپدیت ارائه شده برای  Mi Fit بلاخره برنامه نویس‌های این اپلیکیشن سر عقل اومدن و این مشکل رو با اضافه کردن گزینه بازگردانی تنظیمات کارخانه (restore the band to factory settings)  برای مچ بند، حل کردن.

read more…

حل مشکل Row stretch در ویژوال کامپوزر و قالب های RTL

visual composer Row stretch RTL Problem

همون طور که می‌دونید( شاید هم نمی‌دونید) با وجود این که در ChangeLog پلاگین ویژوال کامپوزر نسخه 5.2 ذکر شده که از RTL ساپورت میشه، هنوز هم ایراداتی با کار گیری این پلاگین در قالب های RTL دیده میشه. یکی از اون‌ها مشکل گزینه Row Stretch در تنظیمات ردیف هاست که به درستی نشون داده نمیشه. برای حل این مشکل دو راه حل وجود داره:

راه حل اول – اضافه کردن کد اسکریپت جی کوئری زیر به قالب وردپرس:


 

با وجود این که این راه حل به خوبی جواب میده ولی بعضی وقت ها باعث میشه المان های دیگه ای درست کار نکنن. بنابراین میریم سراغ راه حل دوم

راه حل دوم – ویرایش یکی از فایل های پلاگین:

برای اینکار باید فایل اسکریپتی که وظیفه ایجاد کد های CSS لازم برای نمایش ردیف های عریض رو داره ویرایش بشه.اسم این فایل js_composer_front.min.js  هست و میشه اونو توی مسیر js_composer\assets\js\dist  پیداش کرد. در این فایل به دنبال عبارت زیر بگردید:

"if($el.css({position:"relative",left:offset,"box-sizing":"border-box",width:$(window).width()})"

و کافیه کلمه left رو به right تغییر بدید.

البته این کار میتونه باعث بروز مشکل در قالب های LTR میشه!!. اگه نیاز دارید که این قابلیت در قالب های RTL و LTR به طور همزمان درست کار کنه باید در اسکریپتی که ذکر شد شرطی بنویسید که اگه قالب RTL بود کلمات Left و Right با هم تعویض بشن.

یادتون باشه که با هر بار بروزرسانی پلاگین ویژوال کامپوزر، اصلاحات صورت گرفته از بین میرن و شما باید دوباره اون فایل رو ویرایش کنید.

 

بررسی مفاهیم و مشکلات وای فای

آیا تا به حال هزینه زیادی برای اینترنت پرسرعت (البته معیار پرسرعت بودن اینترنت، در ایران با سایر کشورها متفاوته!) پرداخت کردید و نتیجه مورد انتظار رو نگرفتید؟ شبکه وای فای شما قبلا خوب کار می‌کرده ولی الان سرعت خیلی کمی داره؟

انتخاب یک کانال وای فای مناسب می‌تونه سرعت و برد(پوشش) وای فای رو افزایش بده! در باند 2.4 گیگاهرتز، کانال های 1،6،11 تنها کانال های بدون همپوشانی(مجزا از هم) هستند. انتخاب یک یا چندتا از این کانال های می‌تونه بخش مهمی از راه اندازی اصولی شبکه وای فای شما باشه.در حال حاضر خیلی از روتر (مودم) های وایرلس به طور خودکار در موقع تنظیمات (کانفیگ) اولیه کانال وای فای رو انتخاب می‌کنن و ممکنه بنا به شرایط محیط در آینده باعث تداخل فرکانسی و کاهش سرعت وای فای بشه.

این مقاله سعی می‌کنه به شما توضیح بده که ممکنه با چه تداخلاتی مواجه بشید و گام به گام بهتون نشون میده که چطور کانال مناسبی  رو انتخاب کنید.

سه حالت عمده برای تداخل وای فای وجود داره:
1- تداخلات در کانال مشترک
2-تداخلات کانال های مجاور روی همدیگه
3-تداخلات غیر وای فای (عوامل محیطی دیگه)

تداخلات وای فای

تداخل در کانال مشترک تا زمانی که تعداد زیادی دستگاه از یک کانال یکسان استفاده نکنند، مشکل ساز نمیشه.
تداخل کانال های هم جوار هم وقتی مشکل ساز بشه با انتخاب کانال های مناسب قابل برطرف شدن یا حداقل قابل کاهشه
استفاده از یک طیف سنج می‌تونه آلودگی فرکانسی محیط رو به شما نشون بده و کمک می‌کنه که محدوده فرکانسی خلوت تری رو انتخاب کنید.

read more…

افزونه WPML و مشکل تاریخ شمسی و میلادی

تاریخ شمسی و میلادی WPML

چند وقتیه که مشغول کار راه اندازی  وبسایت حفاظت از تالاب بندر انزلی هستم. این سایت چند زبانه هست و یکی از بزرگترین مشکلاتی که داشتم عدم هماهنگی بین افزونه های WPML و WP-jalali بود. به طوری که به صورت خودکار بین تاریخ ها سوئیچ نمی‌شد.یعنی می‌خواستم در بخش انگلیسی سایت تاریخ میلادی نشون داده بشه و در بخش فارسی، تاریخ شمسی.

توی سایت ها و انجمن های مختلف فارسی هم راه حل خاصی ذکر نشده بود.

تا این که یه مقدار وقت گذاشتم و کد زیر رو نوشتم:

<?php
$mylocale = get_bloginfo('language');
if($mylocale == 'fa-IR'){
add_filter('date_i18n', 'ztjalali_ch_date_i18n', 111, 4);}
?>

اگه شما هم مثل من با این مشکل روبرو شدید کافیه این چند خط کد رو به فایل function.php  قالبتون اضافه کنید و در تنظیمات افزونه wp-jalali گزینه “” رو غیر فعال کنید.

یه توضیح مختصر هم در مورد این چند خط بدم:
تبدیل تاریخ میلادی به شمسی توسط فیلتری که در انتهای کد اومده انجام میشه. البته من اینو روی نسخه پنجم افزونه wp-jalali تست کردم.

حالا ما باید یه شرطی بزاریم که اگه زبان صفحه فارسی بود این فیلتر اعمال بشه. این شرط هم همون خط دوم هست. در خط اول زبان صفحه تشخیص داده میشه و با عبارت “fa-IR” مقایسه میشه. اگه برابر بود، فیلتر مورد نظرمون اعمال میشه.

با این روش امکان اعمال هر تغییری در سایت به طور جداگانه برای زبان های مختلف وجود داره. کافیه زبان مورد نظر رو در شرط مشخص کنید و به جای فیلتر هم دستورات مورد نظرتون رو قرار بدید.

ارسال ایمیل توسط میکروتیک

سیستم عامل  RouterOS شرکت میکروتیک امکانات بسیار جالبی داره و یکی از اون امکانات، ارسال ایمیل هست.
ارسال ایمیل توسط روتر می‌تونه کاربرد‌های خیلی وسیع و مفیدی داشته باشه. مثل بکاپ گیری از کانفیگ، بکاپ گیری از دیتابیس یوزرمنیجر، ارسال ایمیل در صورت بروز خطا یا …

ارسال ایمیل از داخل RouterOS بسیار آسونه و تنظیمات خیلی ساده‌ای داره.

برای شروع از داخل winbox به منوی Tools و گزینه Email میریم و در قسمت Server یک آدرس IP وارد می‌کنیم. فعلا مهم نیست که این آدرس چی باشه.
می‌تونید انواع IP های Valid و Invalid رو وارد کنید یا حتی 0.0.0.0 بذارید!
ارسال ایمیل توسط میکروتیک

read more…

پاک کردن Log و Console History در میکروتیک

Mikrotik-log

برای پاک کردن Log  در میکروتیک دستورات زیر را در ترمینال وارد کنید.

/system logging action set memory memory-lines=1
/system logging action set memory memory-lines=500

برای پاک کردن تاریخچه کنسول در ورژن‌های 6.0 به بالا از دستور زیر می‌توان استفاده کرد:

console clear-history

توازن بار با متد PCC

Mikrotik 4 WAN Load Balancing using PCC method


در این مثال از یک روتربرد RB750 استفاده شده که چهار پورت آن به چهار مودم DSL و پورت پنجم به شبکه محلی متصل شده. خطوط DSL دارای سرعت‌های نابرابر هستند.
بر اساس تجربیات شخصی، اگر درخواست‌های کاربران توسط یک روتربرد کانفیگ شده بر اساس PCC مدیریت شود،یک “توازن بار” خوب خواهیم داشت.
با استفاده از “ src-address as classifier” دیگر خبری از مشکلاتی مانند لینک های شکسته شده، مشکلات استریمینگ و HTTPS و موارد مشابه نخواهد بود.
وقتی تعداد کانکشن های ایجاد شده از طرف کاربران بیشتر و بیشتر شود، توازن بار با استفاده از تکنیک PCC بسیار موثر خواهد بود.
پیشنهاد می‌شود برای بهبود زمان پاسخگویی و تجربه وبگردی بهتر از پروکسی سرور اسکوئید استفاده کنید.

می‌توانید به جای گزینه src-address از
both addresses and ports
استفاده کنید. در تئوری این عمل باعث بهبود پهنای باند می‌شود ولی این امکان وجود خواهد داشت که برخی از سایت‌های بانکی و انجمن های اینترنتی دچار مشکل شوند.
این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که یک درخواست HTTP تعداد زیادی کانکشن ایجاد می‌کند و این همه‌ی کانکشن‌ها از یکGateway عبور نخواهند کرد و بین Gateway های موجود پخش خواهند شد و این باعث شکسته شدن ارتباط با سایت‌های HTTPS خواهد شد.
read more…

Proteus 8.1

Ares

قبل از نصب نرم افزار ابتدا توسط LICENSE.EXE فایل Key موجود در کرک را نصب کنید.بعد از انجام این کار برنامه را نصب کنید و پس از اتمام نصب پوشه های BIN و MODELS را در مسیرهایی که در فایل HELP ذکر شده نصب کنید.

محل پوشه MODELS در ویندوزهای 7 و 8 در نشانی زیر خواهد بود:
C:\ProgramData\Labcenter Electronics\Proteus 8 Professional

 

دانلود proteus 8.1

دانلود کرک

لینک دانلود و کرک توسط pertican